
A BOLDOGSÁG TÉNYLEG TANULHATÓ?
Megtanítjuk gyerekeinket számolni, írni és olvasni, a sorba pedig bekerülhet a boldogságra való tanítás is. Ahogyan a matematika is megérthető szabályok összességeként, úgy a boldogság összetevői is ugyanolyan jól körülhatárolhatók.
A gyermekkor tele van bizonytalansággal, útkereséssel és félelmekkel. Fontos, hogy a gyerekek ebben az időszakban, pszichés fejlődésük során következetes segítséggel rátaláljanak a helyes irányra! Annak érdekében azonban, hogy megtalálják a számukra legmegfelelőbb megküzdési stratégiákat és pozitív szemléletet, szükség van a felnőttek iránymutatására.
BOLDOGSÁGÓRA PROGRAM
A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra programja a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épített élménypedagógiai módszertan. A program mind a gyermekek lelki jóllétével foglalkozik, sőt a szülők bevonására is lehetőséget nyújt! Jó kiegészítője lehet az óvodai vagy iskolai munkának, hiszen segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztást és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztését összhangba hozzuk.
Gyerekkorban az idegrendszer sokkal fogékonyabb az új információk befogadására. Éppen ezért ha a gyerekek már óvodás és iskoláskorban készség szinten elsajátítják a pozitív irányultságot, akkor az élet minden területén sokkal könnyebben birkóznak meg a rájuk váró próbatételekkel. Legyenek azok mindennapi kihívások, egy új csoportba kerülés vagy éppen gyermekkori konfliktusok.

KINEK SZÓL?
Három különböző korcsoportra igazítva biztosítjuk a módszertani segédeszközöket: 3–6 évesek, 6–10 évesek, 10–14 évesek. A teljes Boldogságóra program 10 egymásra épülő témából áll, amelyek fokról fokra ismertetik meg a boldogság különböző összetevőit, feltételeit. Ezek: A hála gyakorlása, Az optimizmus gyakorlása, Társas kapcsolatok ápolása, Boldogító jócselekedetek, Célok kitűzése és elérése, Megküzdési stratégiák, Apró örömök élvezete, A megbocsátás gyakorlása, Testmozgás, Fenntartható boldogság.
Célunk olyan optimista, magabiztos és kitartó óvodások és iskolások nevelése, akik megoldandó feladatként kezelik a mindennapi kihívásokat, észreveszik az élet szépségeit, az örömteli pillanatokat, és boldog, határozott, pozitív énképpel rendelkező iskolássá, majd felnőtté válnak. A programunkban alkalmazott, pozitív pedagógiai szemlélet terveink szerint nem csak a boldogságórákra lesz hatással.
MIBEN TUD SEGÍTENI A BOLDOGSÁGÓRA NEKED?
- segít a gyerekeknek lehetőséget adni az érzelmeik kifejezésére, a számukra érzelmileg nehezen megélt események feldolgozására,
- segíti a gyermekek közösségbe illeszkedését, a társas életre való felkészítését,
- segítségével remekül átbeszélhetők az ovisokat és az iskolásokat érintő kérdések és napi problémák,
- játékos formában kínál megoldást az őket érintő kihívásokra,
- a fejlesztő gyakorlatok szinte észrevétlenül építik az önbecsülést és a pozitív énképet,
- a feladatok segítenek a pozitív életszemlélet kialakításában,
- gyakorlatai szélesíti a gyerekek látókörét és gondolkodásmódját,
- a közösségi feladatok fejlesztik a gyerekek problémamegoldó képességét,
- segít a gyermekek akaratának fejlődését (a dackorszak, hisztik megjelenése) jól kezelni, megfelelő módon levezetni a feszültséget,
- segít jó kapcsolatot kialakítani az óvó nénivel és tanítóikkal,
- segíti megoldani az óvodai és iskolai konfliktushelyzeteket,
- segíti a családban való kapcsolódást, jobban elérhetővé válnak egymás számára a gyermekek a szülőkkel,
- segít még több pozitív élményt felfedezni, befogadni,
- óvja a gyerekek és fiatalok mentális egészségét.
Online forma, egyéni és kiscsoportos: 5.000 Ft
Egy alkalom időtartama 60 perc.
A boldogságórák célja nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem hogy vezérfonalat adjon az óvodásoknak, iskolásoknak, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni a problémákkal, valamint hogy lehetőséget adjon a testi-lelki egészség megtartásához szükséges tényezők tanulmányozására és tudatosítására.