Tanácsadás
Fejlesztés

Szakmai tanácsadás

Tanácsadásaim alkalmával bármilyen, gyermekük állapotát, fejlődését, fejlettségét érintő problémát megoszthatnak velem nyugodt, bizalmas légkörben. Célom elsősorban az iránymutatás. A segítő kapcsolat a segítő (pszichológus, pszichoterapeuta, szociális munkás, gyógypedagógus, a segítő hivatásra képzett pedagógus, lelkész, orvos, védőnő stb.) és a segítséget kérő (kliens, ügyfél, diák, szülő  stb.)  között  jön  létre.  A segítő kapcsolat alapvetően a bizalomra épül, ami azt jelenti, hogy elsődlegesen  a  szakembernek  a  bizalom  kialakulásának  lehetőségét  kell  megteremtenie. Amire szükség van, az a kliens megértése, gondolatainak és érzelmeinek empátián alapuló szavakba öntése és visszatükrözés.

A segítő kapcsolat egyik megvalósulási formája  a  tanácsadás/konzultáció. A tanácsadás interaktív tanulási folyamat, amely az egymással szerződő tanácsadó(k) és kliens(ek) között jött létre, legyenek azok egyének, családok, csoportok vagy intézmények, és amely a szociális, kulturális, gazdasági és/vagy érzelmi kérdésekben holisztikus megközelítést alkalmaz.

A konzultáció azonban jóval több információk nyújtásánál. A konzultáció egy mentálhigiénés  tevékenység, ami strukturált  beszélgetéssorozat  révén,  meghatározott módszereket alkalmazva feltár, fejleszt, tanít, támaszt nyújt.

A tanácsadás és konzultáció fogalmi megkülönböztetése alapján a gyógypedagógia területén is érdemes markánsabban megkülönböztetni a gyógypedagógiai tanácsadást és a gyógypedagógiai konzultációt. A gyógypedagógia területén tanácsadáskeretén belül sor kerülhet információnyújtásra, a megfelelő  támogatáshoz  való  hozzájutás  kidolgozására.

A  gyógypedagógus  a  tanácsadás  és  konzultáció  során  a  fogyatékos  személyeknek, családtagjaiknak  nyújt  segítséget  az  egyéni  és  családi  életútnak,  az  igényeknek  megfelelő területen, témában. A célzott beszélgetésjelen lehet a gyermek korai fejlesztése, a felmerülő nevelési nehézségek, az iskola-vagy pályaválasztás, vagy akár a párválasztás nehézségeinek megbeszélése kapcsán. Mindez a tipikusan fejlődő személyek segítéséhez képest még több és körültekintőbb támogatást igénylő feladat.

Egy alkalom időtartama 50 perc.

Egyeztetés e-mailben:

csmaya84@gmail.com vagy letelem.csmaya@gmail.com

SZAKMAI TANÁCSADÁS: Óvodás és iskolás korú gyermekek otthoni fejlesztése szülők számára tanulási technikák, módszerek problémás viselkedés megelőzése, megoldási lehetőségek, javaslatok, összefüggő tájékoztatás, egyénre szabott tanácsadás szülők, – hozzátartozók, pedagógusok számára kortárssegítők „ segítése”.

Gyógypedagógiai fejlesztés

A gyógypedagógiai fejlesztés olyan komplex terápia, amely a gyermek képességprofiljának erősségeire támaszkodva segíti elő a megkésett területek fejlődését, a képességstruktúra optimalizálását, s ezáltal a tanulási képességek minél jobb kibontakozását. Mindez a gyermekek igényeihez igazodva, játékos formában valósul meg, sérülésspecifikus módszerek és eszközök felhasználásával.

Mint minden tevékenységnél, a grafomotoros képességek irányításának útja is több kisebb vagy nagyobb lépésből áll. A grafomotoros készségek már kisbaba korban fejlődésnek indulnak – ezeket a készségeket használják például akkor is a babák, amikor kezükkel a plüssállatok után nyúlnak, vagy amikor el akarják érni a babaágy rácsait.

A fejlesztés megvalósulhat egyéni foglalkozás keretében, amelyre heti egy alkalommal kerül sor. A gyógypedagógiai fejlesztés abban az esetben indokolt, ha a gyermeknek egy vagy több fejlődési területen elmaradása van. 

A fejlődési területek közé tartoznak:

  • értelmi (kognitív) képességek
  • nagymozgás, finommotorika, grafomotorika
  • testséma
  • érzékelés, észlelés
  • szociális, érzelmi terület
  • beszéd és kommunikáció
  • önkiszolgálás. 
TERÁPIÁK

A sikeres terápia feltétele a specialista magas szintű képzettsége és
a gyermekekhez való szeretetteli hozzáállása.

Gyógypedagógiai fejlesztés

Iskola előkészítő óráimon, online formában, nagy hangsúlyt fektetek a magabiztos iskolakezdéshez szükséges készségek és képességek fejlesztésére.

Főbb célok:

  • nagymozgások rendezése, mozgáskoordináció harmonizálása, egyensúlyfejlesztés
  • téri orientáció, lateralitás, testközépvonal keresztezés megerősítése
  • figyelem és emlékezet fejlesztése
  • vizuális észlelés, vizuo-motoros koordináció fejlesztése
  • finommotoros és grafomotoros készségek fejlesztése: ceruzafogás, alakábrázolás, formamásolás
  • nyelvi fejlettség, beszédpercepció fejlesztése
  • mennyiségek, egyszerűbb matematikai műveletek elvégzésének elősegítése

Fejlesztő óráimon

Online formában törekszem a színes, változatos, gyermek érdeklődését felkeltő fejlesztő játékok, feladatok alkalmazására. Az óra eleje mindig beszélgetéssel indul, mikor a gyermek elmesélheti az őt foglalkoztató dolgokat, történéseket, pozitív- negatív élményeket. Ezzel is segítve őt a helyes kifejezőkészségre-, beszédre, színes szóhasználat elérésére. Minden órába beépítünk a gyermek hiányosságait segítő fejlesztő játékokat, melyeket a feladatok közé szoktunk betűzni. Fokozatosan törekszem a figyelem lekötésére, türelem növelésére, asztal mellett ülés egyre hosszabb ideig tartó kivitelezésére. Ezt a feladatok mennyiségével, nehézségével tudjuk alakítani. Minden foglalkozás komplex, tehát nem kizárólag az elmaradottabb területekre koncentrál, hanem az összes készség- képesség területre.

Egy óra tartalma vegyesen:

  • kifejezőkészség segítése, beszélgetés, szókincsbővítés
  • feladatlapok megoldása
  • fejlesztő játékok alkalmazása
  • egyszerűbb mozgásos feladatok kivitelezése.

Célom, hogy a gyermek észrevétlenül, vidáman tanuljon, fejlődjön és sikereket érjen el. A folyamatos pozitív megerősítés elengedhetetlen része a fejlesztésnek.

Egy alkalom időtartama 50 perc.

Egyeztetés e-mailben:

csmaya84@gmail.com vagy letelem.csmaya@gmail.com

EGYÉNI FEJLESZTÉS: A fejlesztés megvalósulhat egyéni foglalkozás keretében, amelyre heti egy alkalommal kerül sor. A gyógypedagógiai fejlesztés abban az esetben indokolt, ha a gyermeknek egy vagy több fejlődési területen elmaradása van. 

Scroll to Top