GYEREKEKNEK
COACHING GYEREKEKNEK
A szülők többsége küzd azzal a kérdéssel, hogy vajon eleget tesznek-e a gyermekük jólétéért, egészséges fejlődéséért és az életben való boldogulásáért. Igényel vajon a gyermek viselkedése szakember segítségét, vagy a viselkedése megfelel a korának és teljesen normális? Hogyan lehet jól kezelni a nehéz helyzeteket? A megoldásközpontú coaching gyerekeknek és serdülőknek válaszokat adhat ezekre a kérdésekre. A megoldásközpontú coaching jövőorientált. Nem azzal foglalkozik, mik voltak a múltbéli tapasztalatok, hanem a jövőre helyezi a figyelmet és meghatároz egy elérendő célt. Ami jelentősen megkülönbözteti ezt a fajta módszert egy felnőttel való munkától, hogy közben a gyermek játszik, rajzol, játékos feladatokat old meg, különböző eszközöket használ, ami által egy olyan tér teremtődik meg számára, amiben könnyen képes megnyílni. A játék közben irányított beszélgetés folyik. A humanisztikus elvek megvalósítása jelen van, úgymint a feltétel nélküli elfogadás, semlegesség és ítélet mentesség.

A megoldásközpontú coaching gyerekeknek és serdülőknek egyaránt hathatós segítséget nyújt többek között iskolai nehézségek, tanulási zavarok, dekoncentráltság, szégyenlősség, visszahúzódás, önbizalomhiány, beilleszkedési nehézségek esetén. Minden esetben családi rendszerszemléletben gondolkodom. A szülőkkel való konzultáció ugyanolyan fontos része a folyamatnak, mint a gyermekkel való munka. Lehet, hogy a folyamat egy pontján szükségessé válik az, hogy a közös munka kiegészüljön családterápiával, esetleg párterápiával, hogy kezelni tudjuk a probléma gyökerét is. Sok esetben a gyermek problémája csak tünet, amely család szintjén fennálló nagyobb problémára utal.

Egy alkalom időtartama 60 perc.
Egyeztetés e-mailben:
csmaya84@gmail.com vagy letelem.csmaya@gmail.com
KONZULTÁCIÓ: A folyamat a szülővel való konzultációval kezdődik, feltárva a gyermek fejlődéstörténetét, kitérünk arra, hogy mi a probléma és megfogalmazzuk a coaching célt. A konzultáció része szükség esetén a pszichoedukáció is, pl. annak megtanítása a szülőnek, miként adjon a gyereknek megfelelő módon visszajelzést, vagy hogyan ismerje el a teljesítményét.